خبر

فولاد به خریداران چشمک زد

فولاد به خریداران چشمک زد

قیمت فولاد توجه خریداران را به خود جلب می‌کند و به بالاترین سطح ماهانه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت فولاد توجه خریداران را به خود جلب می‌کند و در عین حال به بالاترین سطح ماهانه می‌رسد که اوایل در آسیا چشمگیر بود. با این اوصاف، به نظر می‌رسد تغییر اخیر در ریسک‌پذیری بازار به نفع حرکت صعودی در نشست روز چهارشنبه اروپا است.

با در نظر گرفتن این موضوع، میلگرد فولاد ساختمانی در بورس آتی شانگهای (SFE) 1.7 درصد افزایش یافت و به حدود 4130 یوان در هر تن متریک (615 دلار) رسید؛ در حالی که فولاد کویل نورد گرم 1.8 درصد و فولاد ضد زنگ 0.2 درصد افزایش یافت.


کشمکش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان ریسک‌پذیری را به چالش می‌کشد، اما به نظر می‌رسد که چاپ اخیر قوی‌تر PMI خدمات Caixin چین در ماه جولای اخیراً به نفع خریداران فولاد بوده است. سنجش خدمات خصوصی کشور اژدها به 55.5 در مقابل 48 مورد انتظار و 54.5 قبلی افزایش یافت. S&P 500 Futures 0.25% در روز افزایش یافت در حالی که بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده سه واحد پایه (bps) کاهش یافت و حداکثر به 2.71% رسید.

در جاهای دیگر، سیاست‌گذاران فدرال رزرو سیگنال‌های متفاوتی را منتشر کرده‌اند و در عین حال افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره را در ماه سپتامبر روی میز نگه داشته‌اند.

لازم به ذکر است که افزایش اخیر سود شرکت‌های فولادی توجه بیشتری را به خود جلب کرده و تولیدکنندگان را مجبور به راه‌اندازی مجدد تسهیلات تولیدی قبلی کرده است. در همین راستا، رویترز گزارش داد که در مجموع 23 کوره بلند در چین بین 21 ژوئیه و 1 آگوست، تولید خود را از سر گرفته‌اند.

به‌نظر می‌رسد که به‌روزرسانی‌های پیرامون کارخانه‌های تایوان و چین، حرکت‌های کوتاه‌مدت قیمت فولاد را هدایت می‌کنند. همچنین سفارشات کارخانه ایالات متحده برای ژوئن و خدمات ISM PMI برای ماه جولای مهم خواهد بود.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 10:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین