خبر

پای پوند از صعود بریده شد

پای پوند از صعود بریده شد

با روی‌آوردن معامله‌گران به ارزهای امن در بحبوحه‌ی افزایش تنش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان، پوند انگلیس امروز در برابر دلار و یورو، تضعیف شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، با روی‌آوردن معامله‌گران به ارزهای امن در بحبوحه‌ی افزایش تنش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان، پوند انگلیس روز سه شنبه در برابر دلار و یورو، تضعیف شد و معامله‌گران منتظر نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی انگلیس در هفته جاری هستند.

پوند با 0.5 درصد کاهش در برابر دلار به 1.22055 دلار رسید و در مقابل یورو با 0.23 درصد کاهش به 83.910 پنس رسید.

بانک مرکزی تصمیم خود را روز پنج‌شنبه اعلام خواهد کرد و سرمایه‌گذاران اکنون با احتمال 95 درصد افزایش 50 واحدی قیمت‌گذاری می‌کنند که افزایشی بزرگتر از چهار افزایش قبلی است؛ زیرا بانک مرکزی برای مهار تورم فزاینده بدون تشدید رکود اقتصادی عجله دارد.

استوارت کول، اقتصاددان کلان در Equiti Capital گفت: بازار انتظار افزایش حداقل 50 واحدی در ثانیه را دارد و بیلی به نوعی پیشنهاد کرده است که این واقعاً محقق خواهد شد.

او افزود که انتظار می‌رود هر گونه فزونی بیش از افزایش 50 واحدی در ثانیه کوتاه‌مدت باشد.

وام‌دهنده وام مسکن Nationwide روز سه‌شنبه اعلام کرد که قیمت مسکن بریتانیا در ماه جولای با کمترین سرعت ماهانه در یک سال گذشته افزایش یافت و بازار احتمالاً با کاهش هزینه‌های زندگی و افزایش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی انگلیس بیشتر کاهش خواهد یافت.

بریتانیا احتمالاً با سخت‌ترین نبرد علیه تورم در میان گروه 10 مواجه است. اقتصاد در حال حاضر علائمی از کندشدن را نشان می‌دهد. استوارت کول، اقتصاددان کلان در Equiti Capital گفت: روابط با اتحادیه اروپا که هنوز هم مهم‌ترین شریک تجاری بریتانیا است، هیچ سیگنالی از بهبود را نشان نمی‌دهد.

مانند بسیاری از ارزها، استرلینگ اخیراً در برابر دلار قوی ایالات متحده مبارزه کرده است، زیرا ریسک‌گریزی از بازار به طور طبیعی به نفع دارایی‌های ایالات متحده است.

پوند تاکنون در سال 2022 نسبت به دلار حدود 10 درصد کاهش یافته است.

پوند در برابر دلار

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 15:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین