خبر

تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم

تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم

بیت‌کوین و اکثر التکوین‌های برتر بازار با مقاومت روبه‌رو شده‌اند؛ به این ترتیب، این ارزهای دیجیتال در چند روز آینده نوسان‌های شدیدی نخواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین (BTC) و سایر التکوین‌ها در ماه جولای رشد بسیار خوبی را تجربه کردند، ولی ماه جدید را با عملکرد چندان خوبی آغاز نکرده‌اند. حتی بازارهای سهام ایالات متحده نیز ماه آگوست را در شرایط آرامی آغاز کرده‌اند.

گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) در چند روز گذشته علی‌رغم تمام تلاش‌‌شان، نتوانستند بیت کوین را بالاتر از مقاومت 24276 دلار نگه دارند؛ این مسئله نشان می‌دهد که خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) با تمام توان از این سطح دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه‌ی بیت کوین

قیمت بیت کوین به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (22515 دلار) پولبک کرده است؛ این سطح احتمالا به عنوان یک سطح حمایت قوی عمل می‌کند. اگر قیمت بیت کوین بتواند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به سمت بالا خیز بردارد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد مانع بالای سر خود را از میان بردارند.

اگر آن‌ها موفق شوند، بیت کوین می‌تواند مومنتوم بیش‌تری بگیرد و شاید تا 28171 دلار صعود کند. شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه‌ی مثبت نشان‌دهنده‌ی قدرت گاوها است.

چنان‌چه قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (21310 دلار) برسد، پیش‌بینی‌های صعودی ممکن است برای مدت کوتاهی بی‌اعتبار شوند. آن‌گاه قیمت بیت کوین ممکن است به خط حمایت سقوط کند - گاوها باید با قدرت از این خط حمایت دفاع کنند.

اتریوم (ETH) در نزدیکی سطح کلیدی 1700 دلار شاهد یک نبرد سنگین میان گاوها و خرس‌ها است. با این‌که گاوها در چهار روز گذشته بارها قیمت را به بالاتر از این سطح رسانده‌اند، ولی نتوانسته‌اند روند صعودی خود را ادامه دهند.

نمودار قیمت اتریوم

خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1525 دلار) برسانند - این سطح بسیار مهمی است که معامله‌گران باید آن را به خوبی زیر نظر داشته باشند. اگر قیمت به بالای این سطح افزایش یابد، مشخص می‌شود که احساسات بازار مثبت شده و معامله‌گران با اندکی افت قیمت شروع به خرید می‌کنند.

این مسئله می‌تواند احتمال یک بریک‌اوت را به بالای منطقه‌ی مقاومت 1700 تا 1785 دلار افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت اتریوم می‌تواند به 2000 دلار و سپس به 2200 دلار افزایش یابد.

در مقابل، چنان‌چه قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، احتمالا اتریوم چند روزی در محدوده‌ی قیمت 1280 تا 1785 دلار باقی بماند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 12:54
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین