خبر

ین، دلار را خلع سلاح کرد

ین، دلار را خلع سلاح کرد

در حالی که سرمایه‌گذاران به موضع‌گیری در برابر افزایش کمتر نرخ بهره ادامه می‌دهند، دلار در برابر ین در حال بهبودی، به پائین‌ترین حد خود رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، دلار در روز سه‌شنبه به کاهش خود ادامه داد و به پایین‌ترین حد خود در دو ماه گذشته در برابر ین ژاپن در حال بهبودی سقوط کرد و جایگاه خود را نسبت به سایر همتایان از دست داد، زیرا سرمایه‌گذاران همچنان به موضع‌گیری خود برای افزایش کمتر نرخ بهره فدرال رزرو ادامه می‌دهند.

نگرانی‌ها در مورد تأثیر سفر قریب‌الوقوع نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان، همچنین باعث افزایش جریان‌های امن به ین شد، در حالی که بر سایر ارزهای آسیایی تأثیر گذاشت.

ارزش دلار در معاملات اولیه تا 130.595 ین کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از 6 ژوئن بود و آخرین بار 0.55 درصد کاهش یافت و در چهار جلسه گذشته 4 درصد کاهش یافت.

ردموند وونگ، استراتژیست بازار در Saxo Markets هنگ کنگ گفت: «این همان داستان قدیمی است که ین نسبت به شکاف بین بازده اوراق قرضه دولتی ایالات متحده و ژاپن بسیار حساس است. البته ژاپنی‌ها به دلیل سیاست کنترل منحنی بازده ژاپن حرکت نمی‌کنند، اما بازدهی ایالات متحده بسیار کاهش یافته است.»

بازدهی شاخص 10 ساله خزانه‌داری در اوایل معاملات روز سه شنبه به 2.53 درصد کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از آوریل بود. سرمایه‌گذاران شروع به موضع‌گیری برای فدرال رزرو ایالات متحده کرده‌اند تا از افزایش شدید نرخ بهره برای مبارزه با تورم و نگرانی بیشتر در مورد رکود اقتصادی دور شود.

وونگ ابراز کرد این قیمت‌گذاری مجدد انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو احتمالاً زیاده‌روی شده است، وی افزود تا حدودی کاهش قیمت انرژی نیز به ین کمک می‌کند، زیرا ژاپن واردکننده خالص انرژی است. این ارز همچنین به دلیل نگرانی‌ها در مورد سفر پلوسی از برخی جریان‌های امن سود می‌برد.

یوان فراساحلی چین روز سه شنبه به 6.7957 در هر دلار رسید که ضعیف‌ترین آن از اواسط ماه مه است. وونگ این را تا حدی به تنش‌های حول سفر پلوسی و همچنین داده‌های ضعیف اقتصادی از چین در آخر هفته نسبت داد.

دلار تایوان به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته سقوط کرد و از 30 به ازای هر دلار آمریکا کاسته شد.

دلار نیز به طور کلی ضعیف‌تر بود، در حالی که استرلینگ 1.2256 دلار، درست پس از رسیدن به اوج پنج هفته‌ای یک شبه، و یورو نیز در 1.0294 دلار در پایین‌ترین نقطه قرار داشت.

این باعث شد که شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر شش همتا اندازه‌گیری می‌کند، به 105.03 در معاملات اولیه برسد که پایین‌ترین سطح یک ماهه است.

در جاهای دیگر، دلار استرالیا در آستانه نشست بانک مرکزی که در آن تحلیلگران انتظار سومین افزایش نیم واحدی متوالی نرخ بهره را دارند، کمی بالاتر از 0.7 دلار باقی بماند.

بیت کوین در 23250 دلار ثابت بود.

دلار استرالیا و بیت کوین

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 11:20
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین