خبر

طلا به روند صعودی خوشآمد می‌گوید

طلا به روند صعودی خوشآمد می‌گوید

در حالی که دلار آمریکا به دلایل مختلف با کاهش گسترده مواجه شد، طلا امروز روند صعودی 5 روزه را به ثبت رساند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) با کاهش به 1773 دلار در اولین جلسه روز سه‌شنبه اروپا، از خط مقاومت تقریباً سه ماهه عقب‌نشینی می‌کند. با این حال، این فلز گرانبها یک روند صعودی پنج روزه را در بالاترین سطح از 5 جولای به ثبت رساند.

رشد اولیه این فلز در اوایل روز ممکن است با کاهش گسترده دلار آمریکا در حین پیگیری بازدهی خزانه‌داری مرتبط باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که سرفصل‌های پیرامون چین و تشدید ترس از رکود اقتصادی پس از آن بر قیمت‌های XAU/USD فشار آورده است.


با این حال، سفر نانسی پلوسی، وزیر مجلس ایالات متحده به تایوان و سختی‌های احتمالی برای سازندگان تراشه چینی به دلیل توجه آمریکا به محدود‌کردن محموله‌های تجهیزات ساخت تراشه آمریکایی نیز بر احساسات بازار و بازدهی خزانه‌داری استرالیا تأثیر می‌گذارد. در همین راستا می‌توان اخبار مربوط به گزارش رسانه‌های چینی را که حاکی از آمادگی کشور اژدها برای مانور نظامی در بوهای، دریای چین جنوبی است، باشد.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که قطعه بلومبرگ که هیچ مرز سختی برای تولید ناخالص داخلی پکن (GDP) ندارد، بر ریسک‌پذیری بازار تأثیر می‌گذارد. این خبر به نقل از افراد آشنا به این موضوع می‌گوید: «رهبران ارشد چین هفته گذشته به مقامات دولتی گفتند که هدف رشد اقتصادی امسال «حدود ۵.۵ درصد» به‌جای هدف سختی که باید به آن برسند، می‌تواند حکم یک راهنما را داشته باشد.»

لازم به ذکر است که چین در میان مصرف‌کنندگان برتر طلا در جهان قرار دارد و عناوین منفی پیرامون همین موضوع می‌تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.

در جای دیگر، PMIهای ناامیدکننده ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم هفته گذشته ایالات متحده را دنبال کردند تا ترس‌های اقتصادی را به تصویر بکشند. همچنین سیگنال‌های غیرمستقیم جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر تمام‌شدن بخار شاهین‌ها، بر روحیه تأثیرگذار است.

معامله‌گران داخلی طلا

در بحبوحه‌ی احساسات بازار، سهام در منطقه آسیا-اقیانوسیه و معاملات آتی سهام ایالات متحده زیان ملایمی را نشان می‌دهند. با این حال، کوپن اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده با 5.5 واحد پایه (bps) حداکثر تا 2.55 درصد کاهش می‌یابد و خرس‌های طلا را به دلیل ضعف دلار آمریکا به چالش می‌کشد. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) قبل از جهش از 105.00، پایین‌ترین سطح ماهانه را تجدید کرد.

با نگاهی به آینده، سرفصل‌های پیرامون چین و رکود اقتصادی، و همچنین سخنرانی‌های رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ال. ایوانز و رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس جیمز بولارد، برای معامله‌گران داخلی طلا مهم خواهد بود.

تحلیل فنی

قیمت طلا قدرت یک خط مقاومتی شیب‌دار نزولی را از 18 آوریل توجیه می‌کند، زیرا پس از تجدید قیمت ماهانه نزدیک به 1780 دلار، قیمت به 1773 دلار عقب نشینی کرد.

با این حال، سیگنال‌های MACD صعودی و RSI قوی‌تر (14) که اشباع خرید نشده است، به نفع گاوهای XAU/USD هستند که روند صعودی فلز را فراتر از مانع خط روند فوری در اطراف 1780 دلار هدف قرار می‌دهند.

شایان ذکر است که پایین‌ترین قیمت ماه می نزدیک به 1787 دلار و سطح 50-DMA نزدیک به 1794 دلار نیز می‌تواند خریداران کوتاه‌مدت طلا را به چالش بکشد.

از طرف دیگر، یک خط حمایت شیب‌دار رو به بالا از 21 ژوئیه، نزدیک به 1741 دلار در زمان چاپ، قبل از حمایت 21-DMA نزدیک به 1733 دلار است تا نزولی کوتاه‌مدت شمش را محدود کند.

به طور کلی، قیمت طلا احتمالاً افزایش بیشتری خواهد داشت، حتی اگر اتاق شمال کوتاه‌تر به نظر برسد.

طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه طلا
روند: صعودی بیشتر انتظار می‌رود

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 10:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین