خبر

روحیهٔ مثبت بازار دست پوند را گرفت

روحیهٔ مثبت بازار دست پوند را گرفت

روحیه مثبت در بازارهای مالی گسترده به پوند انگلیس کمک کرد و امروز استرلینگ به بالاترین سطح یک ماهه خود رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، استرلینگ در روز دوشنبه به بالاترین سطح یک ماهه خود رسید، زیرا روحیه مثبت در بازارهای مالی گسترده‌تر به پوند انگلیس کمک کرد و معامله‌گران برای جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی انگلیس در این هفته آماده شدند که انتظار می‌رود دوباره نرخ‌ها را افزایش دهد.

سرمایه‌گذاران به قیمت‌گذاری با احتمال 80 درصدی افزایش 50 واحدی (bps) از BoE روی آورده‌اند، که تصمیم خود را در روز پنج‌شنبه اعلام خواهد کرد، زیرا سیاست‌گذاران در سطح جهانی سرعت افزایش نرخ‌ها را برای مبارزه با تورم فزاینده تسریع می‌کنند.

با توجه به داده‌های نظرسنجی در روز دوشنبه که نشان می‌داد تولیدات بریتانیا و سفارش‌های جدید در ماه ژوئیه با سریع‌ترین نرخ از ماه می 2020 کاهش یافته‌اند، با انتظارات برای کندی اقتصاد توسط بسیاری از معامله‌گران، پوند تغییر چندانی نداشت.

تا ساعت 0830 به وقت گرینویچ، استرلینگ 0.2 درصد در برابر دلار افزایش یافت و به 1.2206 دلار رسید که نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه 1.2245 دلاری بود که در روز جمعه ثبت شد.

در برابر یورو استرلینگ با 0.1% افزایش به 83.87 نزدیک به بالاترین سطح سه ماهه 83.46 رسید که در روز پنج‌شنبه ثبت شد.

تحلیلگران ING گفتند: «انتظار کمی رویکرد «منتظر باش و ببین» در حرکت قیمت پوند را داشته باشید تا به اطلاعیه روز پنج‌شنبه بانک انگلستان برسیم. نگاهی به انتظارات نرخ نشان می‌دهد که بازار در حال حاضر به طور کامل در یک حرکت 50 واحدی قیمت‌گذاری می‌کند، که این سناریوی موردی ما نیز هست.»

با این حال، ما شاهد یک ریسک غیر قابل اغماض از برخی فشارها در برابر قیمت‌گذاری جنگ‌طلبانه بازار هستیم که می‌تواند باعث کاهش پوند شود.

پوند در ماه‌های اخیر در برابر دلار با مشکل مواجه شده است، اگرچه حرکت‌های آن عمدتاً ناشی از تحولات خاص دلار، مانند تعجیل برای امنیت و موضع تهاجمی‌تر فدرال رزرو در قبال سیاست‌های سخت‌گیرانه بوده است.

در مقایسه با پوند یورو به مراتب بهتر است. ارز واحد به دلیل نگرانی در مورد رکود اقتصادی منطقه یورو و پیامدهای افزایش قیمت و کمبود گاز طبیعی تحت فشار قرار گرفته است.

پوند

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 15:10
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین