خبر

اکثریت در اُفتند، جز ین..

اکثریت در اُفتند، جز ین..

در حالی که اکثر ارزهای آسیایی با کاهش فعالیت کارخانه‌های چین کاهش یافتند، ین ژاپن در برابر دلار بهبود یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، بیشتر ارزهای آسیایی روز دوشنبه پس از آن که داده‌ها نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین کاهش یافته است، افت کردند؛ این در حالی است که ین ژاپن بهبود شدید خود را در برابر دلار افزایش داد.

از ساعت 10:17 شب به وقت شرقی (0217 GMT)، یوان چین USD/CNY اندکی کاهش یافت و به 6.7479 در برابر دلار رسید. وون کره جنوبی USD/KRW، پزو فیلیپین USD/PHP و رینگیت مالزی USD/MYR همگی حدود 0.1 درصد در برابر دلار کاهش یافتند.

از سوی دیگر، ین ژاپن USD/JPY 0.6% جهش کرد و به 132.44 رسید و به شدت از پایین‌ترین رکورد اخیر به دلار بهبود یافت.

داده‌های رسمی چین در روز یکشنبه نشان داد که بخش تولید این کشور به طور غیرمنتظره‌ای در ماه جولای کاهش یافته است. روز دوشنبه، یک نظرسنجی خصوصی حاکی از کاهش مشابه بود، اما نشان داد که این بخش همچنان در حال گسترش است.

دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از یک سری شیوع در سال جاری، همچنان در حال قرنطینه برای جلوگیری از گسترش کووید-19 در این کشور است. همچنین نگرانی‌ها در مورد سقوط احتمالی در بخش املاک و مستغلات چین که می‌تواند باعث سرایت در اکثر نقاط آسیا شود، در حال افزایش است.

با توجه به نقش این کشور به عنوان یک مقصد صادراتی کلیدی برای این منطقه، کاهش سرعت فعالیت کارخانه‌های چین برای دیگر اقتصادهای آسیایی خبر بدی دارد. بازارهای نفت و فلزات نیز در پی این آمار سقوط کردند.

اما زیان ارزهای آسیایی به دلیل ضعف در شاخص دلار آمریکا که حدود 0.2 درصد کاهش یافت تا حدودی کمتر شد. دلار آمریکا از هفته گذشته در بحبوحه پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه تورم در ایالات متحده به اوج خود رسیده است، روند نزولی داشته است و در نهایت می‌تواند جذابیت امن دلار در سال جاری را کاهش دهد.

با این حال، دلار در سال 2022 به دلیل افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش قابل توجهی داشته است که باعث ضعف گسترده در بازارهای آسیایی شده است.

اکنون تمرکز روی PMI ایالات متحده و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی است، که قرار است اواخر این هفته ارائه شود.

روز دوشنبه، قرائت ضعیف از کره جنوبی نیز بر بازارهای آسیایی تاثیر گذاشت. داده‌ها نشان می‌دهد که کسری تجاری کشور در ماه جولای به دنبال افزایش واردات افزایش یافته است.

داده‌های تولید ژاپن نیز در ماه جولای اندکی کاهش یافت.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 12:30
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین