خبر

راه صعود نقره ادامه دارد

راه صعود نقره ادامه دارد

با اینکه فلز سفید در تلاش برای یافتن پذیرش صعودی بالاتر از مقاومت افقی 19.50 دلار است، امروز سومین روز صعودی متوالی خود را سپری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، نقره برای سومین روز متوالی در روز پنج‌شنبه مورد توجه قرار گرفت و در نیمه اول نشست اروپایی به بالاترین سطح سه هفته و نیم اخیر صعود کرد. با این حال، به نظر می‌رسید که فلز سفید در تلاش برای یافتن پذیرش صعودی بالاتر از مقاومت افقی 19.50 دلار است.

از منظر فنی، حرکت یک شبه پس از FOMC فراتر از مرز 19.00 دلار به عنوان یک محرک تازه برای گاوها در نظر گرفته شد. با این اوصاف، نوسانگرهای نمودار روزانه - اگرچه در حال بازیابی از قلمرو منفی بوده‌اند - هنوز کشش معنی‌داری کسب نکرده‌اند. این امر باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای هر حرکت ارزنده بیشتر، منتظر برخی خریدهای بعدی فراتر از مانع فوق‌الذکر باشید.

محرکی برای گاوهای نقره
سپس XAG/USD می‌تواند هدف روانی 20.00 دلار را فتح کند. دسته مذکور مصادف با SMA-200 ساعته در نمودار 4 ساعته است که اگر به طور قاطع پاک شود، زمینه را برای سودهای بیشتر فراهم می‌کند. حرکت پیش‌خرید بعدی این پتانسیل را دارد که قیمت‌های نقطه‌ای را به مانع مرتبط بعدی در نزدیکی منطقه افقی 20.60-20.65 دلار برساند. این حرکت می‌تواند بیشتر به سمت رقم گرد 21.00 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد هر عقب‌نشینی معنی‌داری در نزدیکی سطح 19.00 دلار پشتیبانی مناسبی پیدا کند. ضعف پایدار در زیر، حمایت متوسط ​​18.50 دلاری را نشان می‌دهد. شکست متقاعد‌کننده به زیر دومی، هرگونه سوگیری مثبت کوتاه‌مدت را نفی، و XAG/USD را در برابر آزمایش مجدد YTD، در حدود منطقه 18.15 دلار، آسیب پذیر می‌کند. برخی از فروش‌های دنباله‌دار زیر 18 دلار باید راه را برای ضررهای بیشتر هموار کند.

سپس XAG/USD می‌تواند نزول را به سمت حمایت 17.40-17.45 دلاری در مسیر تا مرز 17.00 دلار سرعت بخشد. سیر نزولی ممکن است بیشتر شود و قیمت‌های نقطه‌ای در نهایت کاهش یابد تا حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 16.60-16.70 دلار آزمایش شود.

نمودار 4 ساعته نقره 

نمودار 4 ساعته نقره

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت 14:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین