خبر

تجدید قُوایی برای طلا

تجدید قُوایی برای طلا

در حالی که فدرال رزرو نرخ بهره را 75 واحد در ثانیه اعلام کرد، دلار آمریکا با کاهش شدید و طلا با تقویت سود مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در حال حفظ سودهای کمتر جنگجویانه ناشی از فدرال رزرو در این پنج‌شنبه است، زیرا گاوها در آستانه انتشار GDP در سه ماهه دوم ایالات متحده هستند. فدرال رزرو در نشست سیاستی خود در ماه ژوئیه نرخ بهره را به میزان 75 واحد در ثانیه افزایش داد، اما از راهنمایی‌های آینده خود صرف‌نظر، و شاهین‌ها را ناامید کرد. بر اساس داده‌های دریافتی، رویکرد جلسه به جلسه جروم پاول رئیس فدرال رزرو و شرکت، با وجود اینکه فدرال رزرو رکود ایالات متحده را رد کرد، آب سردی را بر روی انتظارات تهاجمی برای انقباض ریخت. این باعث فروش شدید بازدهی خزانه‌داری در سراسر منحنی شد و دلار آمریکا را به شدت پایین آورد و در عین حال فلز درخشان را تقویت کرد.

دلار و طلا

خریداران XAU نیز به راحتی وارد گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده می‌شوند، که احتمالاً برای دومین ماه متوالی ارزش منفی را نشان می‌دهد و اقتصاد آمریکا را وارد یک به اصطلاح رکود فنی می‌کند. اقتصاددانان رشد 0.4 درصدی QoQ در سه ماهه دوم را در مقابل 0.1- درصدی که قبلا گزارش شده بود، پیش‌بینی می‌کنند. آیا بزرگترین اقتصاد جهان از رکود جلوگیری می‌کند؟

طبق پیش‌بینی شورای جهانی طلا (WGC)، بازارها همچنین انتظارات کاهش تقاضای طلا در نیمه دوم سال جاری را هضم می‌کنند. در این میان، معامله‌گران طلا همچنان از احساسات گسترده‌تر بازار و پویایی دلار و بازده برای فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند.

چشم‌انداز فنی قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه طلا

قیمت طلا با میانگین نزولی 21 روزه متحرک (DMA) در 1738 دلار پس از بازپس‌گیری کوتاه‌مدت دومی در اوایل کار، در حال مراوده است.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در حال افزایش است، اما همچنان پایین‌تر از خط وسط قرار دارد که نشان می‌دهد بهبود پس از فدرال رزرو می‌تواند کوتاه‌مدت باشد.

تنها بسته‌شدن روزانه بالای 21-DMA احتمالاً بازگشت نزولی را از پایین‌ترین سطح 16 ماهه 1681 دلار تأیید می‌کند. در روند صعودی، سد روانی 1750 دلاری در رادارهای خریداران، و پس از آن بالاترین قیمت 1752 دلاری در 8 جولای قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر، حمایت فوری در رقم گرد 1730 دلار دیده می‌شود که پایین‌ترین سطح 1712 دلاری روز چهارشنبه را می‌توان آزمایش کرد. آستانه 1700 دلار آخرین خط دفاع برای گاوهای نر طلا خواهد بود.

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت 11:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین