خبر

پوند و شکست رکورد 2 هفته‌ای

پوند و شکست رکورد 2 هفته‌ای

با ارزیابی افزایش 50 واحدی نرخ بهره در پس‌زمینه چشم‌انداز اقتصادی بد، پوند امروز به بالاترین حد دو هفته اخیر رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، استرلینگ در روز سه‌ شنبه به بالاترین حد بیش از دو هفته اخیر رسید، اما در محدودهٔ معاملات اخیر محدود شد؛ زیرا تحلیلگران چشم‌انداز افزایش 50 واحدی نرخ بهره توسط بانک انگلستان را در پس زمینه بدترشدن چشم‌انداز اقتصادی ارزیابی کردند.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان داد که BoE احتمالا از افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه آگوست دوری خواهد کرد و به افزایش 25 واحد پایه کمتری که ارائه کرده است، پایبند خواهد بود، اما این یک برخورد نزدیک است.


فرانچسکو پسوله، استراتژیست بانک ING در لندن، می‌گوید: «BoE مانند فدرال رزرو برای انقباض قیمت‌گذاری شده است، اما چشم‌انداز اقتصادی بسیار بدتری نسبت به ایالات متحده دارد.

بدترشدن چشم‌انداز اقتصادی بانک مرکزی را وادار به اتخاذ موضعی کمتر جنگ‌طلبانه خواهد کرد.

در برابر دلار آمریکا، پوند به بالاترین سطح خود از اوایل ژوئیه به 1.2090 دلار رسید، زیرا از پایین‌ترین سطح مارس 2020 به زیر 1.18 دلار که در این ماه بازبینی شده بود، حرکت کرد. در مقابل یورو، ارز واحد بریتانیا در 84.83 پنس ثابت بود.

آخرین داده‌های موقعیت‌یابی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران شرط‌بندی نزولی خود را روی پوند در ۴.۳ میلیارد دلار تثبیت کرده‌اند که فاصله چندانی با اوج نزدیک به ۶.۲ میلیارد دلار در ماه می در دو سال اخیر ندارد.

جو بازار همچنین در آستانه نشست دو روزه فدرال رزرو در روز چهارشنبه، زمانی که سرمایه‌گذاران به طور گسترده انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را 75 واحد در ثانیه افزایش دهد، محتاطانه بود.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت 14:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین