خبر

پوند اندکی با سقف فاصله دارد

پوند اندکی با سقف فاصله دارد

پوند انگلیس کمی پائین‌تر از سقف قیمتی روز جمعه یعنی 1.2064 دلار قرار گرفت که بالاترین سطح در سه هفته اخیر است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، استرلینگ روز دوشنبه در حدود سطح 1.20 دلار در برابر دلار آمریکا حفظ شد؛ زیرا معامله‌گران قبل از افزایش گسترده نرخ بهره آمریکا در هفته جاری، نگران چشم‌انداز ارز بریتانیا پس از داده‌های ناامیدکننده اخیر  بودند.

در مقابل دلار آمریکا، پوند در حدود 1.2005 دلار بود که یک سایه پایین‌تر از بالاترین قیمت روز جمعه 1.2064 دلار قرار گرفت که بالاترین سطح در نزدیک به سه هفته گذشته بود. در برابر یورو، پوند در 85.02 پنس ثابت ماند.


استراتژیست‌های سیتی‌بانک در یادداشت مشتری گفتند: «بازیابی پس از همه‌گیری بریتانیا در سایر اقتصادهای G10 عقب مانده است و تورم احتمالاً به دلیل برگزیت چسبنده‌تر خواهد شد و سیاست BoE را پیچیده‌تر می‌کند».

بر اساس نظرسنجی صنعت در هفته گذشته، کسب‌وکارهای بریتانیا در ژوئیه با کمترین سرعت در 17 ماه گذشته رشد کردند و فشارهای تورمی کاهش یافت.

فشار تورم در بریتانیا

اقتصاد بریتانیا فشار تورمی را احساس می‌کند که در مسیر دو رقمی‌شدن، تا حد زیادی ناشی از افزایش ناگهانی قیمت سوخت است.

اگرچه مخارج مصرف‌کننده و کسب‌وکارها با مشکل مواجه هستند، انتظار می‌رود بانک انگلستان در نشست سیاستگذاری در 4 آگوست، نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش دهد.

آخرین داده‌های موقعیت‌یابی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران شرط‌های نزولی خود را بر روی پوند در 4.3 میلیارد دلار تثبیت کرده‌اند که فاصله چندانی با اوج نزدیک به 6.2 میلیارد دلار در ماه می در دو سال اخیر ندارد.

سرمایه‌گذاران به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو در پایان نشست سیاست دو روزه در روز چهارشنبه، نرخ بهره را 75 واحد در ثانیه دیگر افزایش دهد.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 3 مرداد 1401 ساعت 13:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین