خبر

تحلیل و پیش‌بینی قیمت ریپل و کاردانو

تحلیل و پیش‌بینی قیمت ریپل و کاردانو

با توجه به مومنتوم صعودی که به تازگی در بازار ارزهای دیجیتال مشاهده می‌شود، امکان افزایش قیمت‌های ریپل و کاردانو وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته اندکی بهبود یافته است. بیت کوین (BTC) و بیش‌تر التکوین‌های محبوب در منطقه‌ی سبز قرار گرفته‌اند. ریپل (XRP) و کاردانو (ADA) نیز اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. در حال حاضر، ریپل و کاردانو در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار از نظر ارزش بازار در کوین مارکت کپ، به ترتیب با 17,280,261,546 دلار و 16,274,351,638 دلار ارزش بازار، در رده‌های هفتم و هشتم قرار دارند. 

کوین مارکت کپ

ریپل (XRP)

ریپل (XRP) در 16 جولای (25 تیر) از خط روند نزولی به سمت بالا حرکت کرد، ولی خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) این حرکت صعودی را در میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (0.35 دلار) متوقف کردند. فروشندگان در 17 جولای (26 تیر) سعی کردند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.34 دلار) برسانند، ولی گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) تسلیم نشدند و به محض کاهش قیمت‌، شروع به خرید کردند.

نمودار قیمت ریپل

میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج شروع به افزایش کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به مثبت منطقه‌ی مثبت حرکت کرده است؛ این‌ها همگی نشان‌دهنده‌ی برتری گاوها هستند.

ریپل در 18 جولای (27 تیر) مانع بالای سر خود را در میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه از پیش رو برداشت و الگوی مثلث نزولی را بی‌اعتبار کرد. اگر گاوها قیمت را در بالای میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه حفظ کنند، قیمت ریپل می‌تواند مومنتوم بیش‌تری کسب کند و تا 0.45 دلار افزایش یابد.

خرس‌ها، برای جلوگیری از حرکت صعودی ریپل باید قیمت آن را به داخل مثلث برگردانند. چنین حرکتی می‌تواند گاوهای خشمگین را به دام بیاندازد و قیمت ریپل را به حمایت کلیدی 0.30 دلار برساند.

کاردانو (ADA)

گاوها پس از چندین بار تلاش برای افزایش قیمت کاردانو (ADA) به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.46 دلار)، سرانجام در 18 جولای موفق به انجام این کار شدند. قیمت کاردانو به میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (0.50 دلار) رسیده است؛ این سطح می‌تواند به عنوان یک مقاومت قدرتمند عمل کند.

نموداری قیمت کاردانو

وجود شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده‌ی مثبت نشان می‌دهد که مومنتوم به نفع خریداران است. اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه برسانند، قیمت کاردانو می‌تواند تا 0.60 دلار افزایش یابد؛ آن‌گاه کاردانو به سمت مقاومت قدرتمند 0.70 دلار حرکت خواهد کند.

از سویی دیگر، اگر گاوها نتوانند قیمت را در بالای میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه حفظ کنند، مشخص می‌شود که خرس‌ها با افزایش قیمت شروع به فروش می‌کنند. آن‌گاه قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند به سمت منطقه‌ی حمایت بحرانی بین 0.44 تا 0.40 دلار بازگردد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 28 تیر 1401 ساعت 16:13
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین