خبر

پوند پائین‌تر رفت!

پوند پائین‌تر رفت!

پوند انگلیس امروز به دلیل رشد گسترده دلار و عدم اطمینان سیاسی، به پائین‌ترین حد دو سال اخیر خود کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، پوند انگلیس روز سه‌شنبه به دلیل رشد گسترده دلار و تحت تأثیر عدم اطمینان سیاسی بر احساسات، به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر سقوط کرد.

استعفای بوریس جانسون از سمت نخست‌وزیری در هفته گذشته، ابهامات موجود در اقتصاد بریتانیا را عمیق‌تر کرد، زیرا از قبل تحت فشار نرخ تورم دو رقمی، خطر رکود اقتصادی و برگزیت قرار داشت.


به گفته یک منبع در این حزب، حزب اصلی اپوزیسیون کارگر بریتانیا روز سه‌شنبه پیشنهادی برای رای عدم اعتماد به دولت جانسون ارائه خواهد کرد و انتظار می‌رود این رای روز چهارشنبه برگزار شود.

پوند با پرسش‌های رهبری مواجه خواهد شد، زیرا این سوال وجود دارد که تا چه حد شاهد یک رهبر محافظه‌کار خواهیم بود که قصد انضباط مالی دارد یا نخست‌وزیری که قصد کاهش مالیات‌های بدون بودجه را دارد، که پاسخ تهاجمی‌تر بانک را به همراه خواهد داشت.

سارا هیوین، اقتصاددان ارشد در استاندارد چارترد می‌گوید.«تا زمانی که مسئله رهبری تصمیم‌گیری نشود، پوند ممکن است بی‌ثبات بماند.»

موضوع کاهش مالیات به سرعت در حال تبدیل‌شدن به نبرد اصلی در رقابت رهبری بود و تقریباً همه نامزدها وعده کاهش مالیات‌های تجاری یا شخصی را داده بودند. با این حال، صدراعظم سابق، روشی سوناک، کاندیدای پیشتاز، تنها نامزدی است که چشم‌انداز کاهش مالیات قریب‌الوقوع را نادیده گرفته است.

جدای از سیاست، تضعیف داده‌های اقتصادی نیز یک عامل است. اقتصاددانان انتظار دارند که داده‌های تولید ناخالص داخلی ماه می در روز چهارشنبه رشدی را نشان ندهد و انتظارات از انقباض اقتصادی در سه ماهه دوم را تقویت کند.

آخرین داده‌های موقعیت‌یابی هفتگی نشان داد که شرط‌بندی‌های پوند کوتاه به 4.2 میلیارد دلار افزایش یافته است، اگرچه آنها بسیار پایین‌تر از بالاترین رقم نوامبر 2019 یعنی 6.3 میلیارد دلار باقی مانده‌اند.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 21 تیر 1401 ساعت 16:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین