خبر

تحلیل و پیش‌بینی قیمت بایننس‌کوین و ریپل

تحلیل و پیش‌بینی قیمت بایننس‌کوین و ریپل

احتمال افزایش قیمت بایننس کوین تا 264 دلار وجود دارد، ولی خرس‌ها تلاش زیادی برای جلوگیری از آن خواهند کرد. قیمت ریپل نیز ممکن است تا 48 سنت افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند (گاوها) در 5 جولای (14 تیر) بایننس کوین (BNB) را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (232 دلار) رساندند؛ ولی خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) چالش سختی را در سطوح بالاتر ایجاد کردند. نکته‌ی مثبت برای گاوها این بود که آن‌ها تسلیم نشدند و در 6 جولای (15 تیر) دوباره قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند. 

نمودار قیمت بایننس کوین

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یافته و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به ناحیه‌ی میانی است؛ این دو علامت نشان می‌دهند خرس‌ها ممکن است در حال از دست دادن تسلط‌‌‌‌شان بر بازار باشند.

چنان‌چه خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه نگه دارند، بایننس کوین می‌تواند روند صعودی خود را تا میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (264 دلار) آغاز کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند، ولی اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، به احتمال زیاد بایننس کوین از کف 183 دلار فاصله‌ی بیش‌تری خواهد گرفت.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه پایین‌تر بیاید، مشخص می‌شود که خرس‌ها در سطوح بالاتر به فروش خود ادامه می‌دهند. آن‌گاه خرس‌ها سعی خواهند کرد قیمت را به 211 دلار برسانند.

ریپل (XRP) بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.33 دلار) و خط حمایت الگوی مثلث متقارن گیر افتاده است. گاوها تلاش می‌کنند مقاومت متحرک نمایی 20 روزه را از پیش رو بردارند.

نمودار قیمت ریپل

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به به تدریج به سمت پایین افزایش می‌یابد و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه‌ی منفی قرار دارد؛ این علائم نشان می‌دهند خرس‌ها در بازار دست بالا را دارند. فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر خط حمایت کاهش دهند. چنان‌چه آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، ریپل ممکن است به سطح حمایت بحرانی 0.28 دلار برسد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط حمایت افزایش یابد و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به سمت بالا عبور کند، قیمت ریپل می‌تواند تا خط مقاومت مثلث بالا بیاید. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت ریپل در بالای آن می‌تواند نشانه‌ی شروع یک حرکت صعودی به سمت 0.48 دلار باشد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 16 تیر 1401 ساعت 14:15
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین