خبر

بیل گیتس: بیت‌کوین بازدهی ندارد

بیل گیتس: بیت‌کوین بازدهی ندارد

بر اساس داده کوین مارکت کپ، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در طول هفت روز گذشته تغییر چندانی نکرده و در 1.29 تریلیون دلار قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، بیت‌کوین در هفته گذشته 3.6 درصد کاهش یافت و نزدیک به رقم 29900 دلار به پایان رسید. اتریوم 5.8 درصد کاهش یافت، در حالی که سایر 10 آلت‌کوین پیشروی برتر از 5.4 درصد (XRP) تا 9.2 درصد (کاردانو) سقوط کردند. استثنا بایننس‌کوین بود که 3.3 درصد رشد کرد.

بر اساس CoinMarketCap، ارزش کل بازار کریپتو در طول هفت روز گذشته تغییر چندانی نکرده و به 1.29 تریلیون رسیده است، زیرا کاهش ارزش در ابتدای هفته گذشته تا پایان هفته جبران شد.

تا روز دوشنبه، شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال با 4 واحد کاهش به 10 رسیده است.

بیت‌کوین برای هفت هفته متوالی در بحبوحه فروش در بازارهای سهام، کاهش یافته است. بیت‌کوین در سیزدهمین روز معامله خود در سطح 30 هزار دلار است. در آخر هفته، شاهد خریدهای تقریباً سنتی توسط سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی بودیم، اما قدرت آن‌ها تنها به آنها اجازه داد تا از زیان روز جمعه بازگردند.

اگر به بیت‌کوین به‌عنوان یک شاخص پیشرو برای تقاضای ریسک به جای کاهنده حرکت در S&P500 یا نزدک نگاه کنیم، ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که دم بر سگ حکومت کند.

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال گفت که با سیاست فدرال رزرو آمریکا و روند نزولی، بازار آلت‌کوین تا 70 درصد دیگر سقوط خواهد کرد. بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، گفت که او فقط در دارایی‌هایی سرمایه گذاری می کند که "بازدهی ارائه می دهند". از نظر او، ارزهای دیجیتال در این دسته قرار نمی گیرند.

بیلی مارکوس، یکی از خالقان Dogecoin، گفت که بازار ارزهای دیجیتال ترکیبی از خوش‌بینی ناسالم، FOMO، وحشت، کلاهبرداری، قمار و حماقت گسترده است. او گفت که بیش از 7.5 سال است که در پروژه DOGE شرکت نکرده است اما خود را حامی این میم کوین توصیف می‌کند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که برخلاف ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی ندارند و بر اساس هیچ چیز نیستند. گروهی از وزرای دارایی G7 به اهمیت قانون‌گذاری تسریع شده برای تنظیم دارایی های دیجیتال پس از فروپاشی استیبل کوین UST و ارز دیجیتال LUNA اشاره کردند. 

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 12:12
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین