خبر

افزایش روزافزون محبوبیت سرویس نام‌گذاری اتریوم (ENS)

افزایش روزافزون محبوبیت سرویس نام‌گذاری اتریوم (ENS)

آخرین داده‌ها در مورد ثبت‌ دامنه‌های جدید و تمدید دامنه‌های موجود در ENS نشان می‌دهند میزان علاقه به خدمات هویت دیجیتال روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، سرویس نام‌گذاری اتریوم (ENS) به لطف افزایش آگاهی عمومی و هزینه‌های پایین (گس فی)، از لحاظ تعداد ثبت‌نام‌های جدید، تمدید حساب و میزان درآمد در ماه می بهترین رکورد را ثبت کرد.

نیک جانسون، توسعه‌دهنده اصلی سرویس نام‌گذاری اتریوم (ENS) در تاریخ 23 می (2 خرداد)، آماری را درباره‌ی سرویس دامنه‌ی وب-3 در این ماه اعلام کرد. به گفته‌ی وی، علی‌رغم آن‌که هنوز یک هفته از ماه می باقی مانده، میزان اقبال عمومی از سرویس نام‌گذاری اتریوم در این ماه رکوردهای قبلی را شکسته است. 

جانسون روز دوشنبه به کوین تلگراف گفت که عامل اصلی افزایش تقاضا برای دامنه‌های ENS این است که کاربران بدون نیاز به هیچ‌گونه ساختار دست‌وپاگیر - که پیش‌تر بر آن‌ها تحمیل می‌شد - می‌توانند «جوامع مشترکی را تشکیل دهند». کسب چنین نتایجی برای سرویس نام‌گذاری اتریوم شگفت‌انگیز است. 

سرویس نام‌گذاری اتریوم (ENS) یک پروتکل بلاک چین منبع باز است که در سال 2017 تاسیس شد؛ این سرویس به کاربران امکان می‌دهد برای کیف پول اتریوم (ETH) خود یک هویت دیجیتالی اختصاصی ایجاد کنند. هر نام یک توکن غیرقابل تعویض یا غیرمثلی (NFT) است که به .eth ختم می‌شود و می‌تواند به عنوان آدرس، هش رمزنگاری یا URL وب سایت عمل کند.

داده‌هایی که توسط نیک جانسون در توییتر اعلام شده‌اند، نشان می‌دهند که سرویس نام‌گذاری اتریوم تاکنون در ماه می 304968 ثبت‌ نام جدید، 13260 تمدید دامنه و 3165.85 ETH درآمد داشته است. همه‌ی این آمارها خبر از رکوردشکنی میزان استقبال کاربران از سرویس نام‌گذاری اتریوم می‌دهد. 

جانسون معتقد است هزینه‌های پایین (گس فی) قطعا در افزایش آمار ثبت نام‌های جدید و تمدید‌ها تاثیرگذار بوده است. هزینه‌ی ارسال یک تراکنش سریع در اتریوم تا زمان نگارش این مطلب حدود 22 گیگاوی (GWEI) بوده است - یعنی مبلغی حدود 0.92 دلار. در دوره‌های شلوغ و پرترافیک، میزان گس فی می‌تواند حتی از 50 دلار نیز بیش‌تر شود؛ این مسئله ممکن است به عنوان یک عامل بازدارنده برای استفاده از این شبکه عمل کند. 

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 11:54
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین