خبر

کسی هست برف‌ اطراف طلا را پارو کند؟

کسی هست برف‌ اطراف طلا را پارو کند؟

به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد رشد و تورم حاصل از افزایش نرخ بهره، و پیرو افزایش تقاضای امن برای دلار، قیمت طلا نوسانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز قیمت طلا در حالی که بالاتر از مرز 1800 دلار است، بین سود و زیان در نوسان است و پس از رد شدن روز سه‌شنبه از مانع بحرانی 1836 دلار، در حال التیام‌بخشیدن زخم‌های خود است. به نظر می‌رسد طلا در این مدت در یک منطقه‌ی برفی قرار داشته و حال در انتظار است تا نیرویی برف‌های پیرامونش را پارو کند! قیمت طلا به دلیل افزایش تقاضای امن برای دلار آمریکا با باد مخالف مواجه است، زیرا سرمایه‌گذاران از نگرانی‌های مربوط به رشد و تورم در مواجهه با انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نگران هستند. از سوی دیگر، تغییر منفی در درک بازار از ریسک، جریان‌های کاهش ریسک به اوراق قرضه دولتی ایالات متحده را افزایش داده است و بازگشت بازدهی خزانه‌داری در سراسر منحنی را محدود می‌کند. بازده عقب‌نشینی از گاوهای XAU/USD پشتیبانی می‌کند. با نگاهی به آینده، در غیاب داده‌های اقتصادی مرتبط از ایالات متحده، قیمت طلا تحت تأثیر احساسات ریسک و پویایی دلار باقی خواهد ماند.

قیمت طلا: سطوح کلیدی برای دیده‌بانی


آشکارساز تلاقی‌های تکنیکال (Technical Confluences Detector) نشان می‌دهد که قیمت طلا در حال حفظ محدوده خود در زیر یک خوشه متراکم مقاومت قدرتمند در حدود 1817 دلار است. آن منطقه عرضه، که در آن میانگین متحرک ساده 100 (SMA100) یک ساعته و میانگین متحرک ساده 10 (SMA10) چهار ساعته با فیبوناچی 38.2% یک روزه همگرا می‌شوند.

توقف بعدی برای گاوها در 1821 دلار مشاهده می‌شود، جایی که میانگین متحرک ساده 100 (SMA100) یک ساعته و میانگین متحرک ساده 10 (SMA10) چهار ساعته با فیبوناچی 38.2% یک روزه همگرا می‌شوند.

علاوه بر این، خریداران طلا باید با میانگین متحرک ساده 5 (SMA5) یک روزه و فیبوناچی 61.8 درصد یک روزه به ترتیب با قیمت 1825 و 1828 دلار مبارزه کنند.

فیبوناچی 38.2 درصد یک هفته‌ای در 1833 دلار، سطحی است که برای گاوهای نر طلا شکست می‌خورد.

از جنبه نزولی، اگر سوگیری فروش افزایش یابد، پایین‌ترین قیمت روز گذشته یعنی 1813 دلار کاهش خواهد یافت.

سپس فروشندگان طلا منطقه تقاضای 1807 دلاری را هدف قرار خواهند داد، جایی که نقطه محوری S1 یک روزه و بر پایین‌ترین سطح چهار ساعته قبلی منطبق است.

پایین‌ترین قیمت هفته قبل یعنی 1799 دلار به کمک خوش‌بین‌های طلا می‌آید و در زیر آن نقطه محوری S2 یک ماهه در 1797 دلار به چالش کشیده می‌شود.

ابزار مشخص‌کننده تلاقی فنی

درباره آشکارساز تلاقی‌های تکنیکال


TCD (آشکارساز تلاقی‌های تکنیکال) ابزاری برای مکان‌یابی و اشاره به سطوح قیمتی است که در آن تراکم اندیکاتورها، میانگین‌های متحرک، سطوح فیبوناچی، نقاط محوری و غیره وجود دارد. اگر یک معامله‌گر کوتاه‌مدت هستید به نقاطی برای استراتژی‌های ضد روند و شکار چند نقطه در یک زمان ورود پیدا خواهید کرد.. اگر یک معامله‌گر میان‌مدت تا بلندمدت هستید، این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که از قبل سطوح قیمتی را بدانید که در آن یک روند میان‌مدت تا بلندمدت ممکن است متوقف شود یا استراحت کند، کجا موقعیت‌ها را کاهش دهید، یا کجا می‌توانید اندازه موقعیت خود را افزایش دهید.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 15:09
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین