خبر

خرید بیت‌کوین توسط نهنگ‌ها؛ بنیاد لونا بیت‌کوین را با ضرر می‌فروشد

خرید بیت‌کوین توسط نهنگ‌ها؛ بنیاد لونا بیت‌کوین را با ضرر می‌فروشد

بیت‌کوین برای اولین بار برای هفت هفته متوالی در کندل قرمز بسته شد؛ داده ها نشان می‌دهد که برخی سرمایه‌گذاران نهادی از این فرصت برای خرید استفاده کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، جریان ورودی دارایی‌های دیجیتال برای بیت‌کوین در هفته گذشته به رکورد 299 میلیون دلار رسید.

بیت‌کوین برای اولین بار برای هفت هفته متوالی در قرمز بسته شد، زیرا بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط تاریخی اکوسیستم Terra آشفته باقی مانده است.

علاوه بر این، تورم بسیار بالا و واکنش تندروانه فدرال رزرو باعث شده است که همه بازارها ترس، عدم اطمینان و تردید در مورد آینده را تجربه کنند و برخی نیز نگران باشند که رکود نیز در کار باشد.

با این حال، داده های آنچین نشان می‌دهد که برخی از موسسات از سقوط قیمت بیت‌کوین به عنوان فرصتی برای انباشت بیت کوین بیشتر استفاده کرده اند.

سرمایه گذاران نهادی بیت‌کوین را با تخفیف می‌خرند

بازار ارزهای دیجیتال ضربه بدی خورد و بیش از 500 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را در چند روز از دست داده است. ظاهراً این سقوط هفته گذشته زمانی که بازار انباشته ارزهای دیجیتال به 1.137 تریلیون دلار رسید، به پایان رسید، سطحی که از زمان سقوط کریپتو در اواسط سال 2021 مشاهده نشده است.

در همین حال، برخی از سرمایه گذاران، کاهش قیمت ارزهای دیجیتال را به عنوان یک فرصت خرید در نظر گرفتند. طبق گزارش اخیر CoinShares، محصولات سرمایه گذاری دارایی دیجیتال در هفته گذشته رکورد ورودی هفتگی حدود 274 میلیون دلار را تجربه کردند.

در این گزارش اشاره شده است که بیت‌کوین بیشترین سود را از جریان ورودی داشته و حدود 300 میلیون دلار سرمایه گذاری را جذب کرده است. این می تواند نشان دهد که سرمایه گذاران به دلیل ایمنی نسبی بیت‌کوین به دلیل افزایش عدم اطمینان در سراسر بازار به سمت بیت‌کوین روی آورده اند.

از سوی دیگر، اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ، هفته گذشته مجموعاً 27 میلیون دلار خروجی داشته است. این گزارش می افزاید: «این یک قطره ثابت در سال جاری بوده است و اکنون خروجی ها به 236 میلیون دلار آمریکا رسیده است که نشان دهنده 2.6 درصد از کل دارایی های تحت مدیریت ( AuM )است.

قابل ذکر است، استیبل‌کوین غیرمتمرکز ترا UST، که در مرکز این اصلاح قیمت اخیر قرار گرفته است، 99 درصد از دارایی های تحت مدیریت (AuM) خود را در طول هفته از دست داد زیرا سرمایه گذاران تصمیم به خروج گرفتند. با وجود این، برخی از سرمایه گذاران 0.043 میلیون دلار به موقعیت های خود اضافه کردند.

افزایش سرمایه گذاری پس از آن اتفاق افتاد که بیت‌کوین با ثبت هفت شمع قرمز متوالی هفتگی، تاریخ ساز شد. به گفته لارک دیویس کهنه کار رمزارز، رکورد قبلی شش هفته بود که در سال 2014 ثبت شده بود. اخیرا بنیاد لونا 84 هزار بیت‌کوین را به ارزش 2.5 میلیارد دلار وارد صرافی‌ها کرده است و به نظر فشار فروش زیادی را به بازار وارد کرده است.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 10:24
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین