خبر

نفت خام؛ تحت فشار نوسانات اقتصادی

نفت خام؛ تحت فشار نوسانات اقتصادی

تنش های شرق اروپا می‌تواند منجر به افزایش تورم شود. همچنین نفت خام WTI با اندکی نزول روبرو شده اما سوگیری همچنان صعودی باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز به نقل از اف ایکس استریت: قیمت نفت در ابتدای هفته در حال افزایش بود اما از آن به بعد کاهش یافت و به ۱.۳.۷۲ دلار رسید، طلای سیاه حدود ۰.۵۲ درصد کاهش یافت. با این حال، انتظار می رود افزایش نگرانی ها در مورد عرضه محدودترِ جهانی، قیمت را بالا نگه دارد.

با عمیق‌تر شدن بحران در اوکراین، انتظار می‌رود تحریم‌های شدیدتری از جانب غرب علیه روسیه صادر شود. به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه اوکراین گفته که اخیرا هیچ گونه ارتباط دیپلماتیک بین روسیه و اوکراین در سطح وزارتخانه های خارجه آنها وجود نداشته است و وضعیت در بندر ماریوپل، که "وخیم" توصیف شده، ممکن است «خط قرمزی» در مسیر مذاکرات باشد.

علاوه بر این، دولت‌های اتحادیه اروپا هفته گذشته بیان کردند که قوه مجریه این اتحادیه در حال تهیه پیش‌نویس پیشنهادات برای ممنوعیت نفت خام روسیه بوده، اما دیپلمات‌ها اینطور بیان کردند که آلمان فعالانه از تحریم فوری حمایت نخواهد کرد.

تحلیلگران شرکت خدمات مالی TD Securities می‌گویند: «قیمت‌های نفت خام با ضعف روزافزون چین در حمل و نقل و کاهش ریسک‌های عرضه، انعطاف‌پذیر باقی مانده اند، همچنین تثبیت قیمت‌های نفت خام برنت در دسامبر ۲۳ [که با هرج و مرج بازار نیز مطابقت دارد]، حق بیمه ریسک مرتبط با مشکلات عرضه ساختاری را حفظ کرد.

«ممکن است به دنبال درگیری مجدد در سطوح بالا باشیم، زیرا ردیابی شرایط ترافیکی چین در ۱۵ شهر بزرگ با تثبیت وسایل نقلیه نشان می دهد که تقاضای حمل و نقل در چین بار دیگر در حال افزایش است. این مورد با نشانه‌هایی از تثبیت شاخص تقاضای زمان-حقیقی ما در اوایل این هفته مطابقت دارد. این در حالی بوده که شانگهای نیز شروع به کاهش محدودیت‌های حرکتی کرده است.»

نویسنده: حامد نویدی کاشانی
دوشنبه 29 فروردین 1401 ساعت 11:09
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین