خبر

نفت و طلا، کماکان در حال صعود!

نفت و طلا، کماکان در حال صعود!

نفت، علی‌رغم بی میلی اوپک برای افزایش تولید، همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. همچنین طلا، برای رسیدن ۲۰۰۰ دلار، در تلاش است.

افزایش قیمت نفت در حالی که اوپک همچنان ناامید است

قیمت نفت پس از جهش در روز سه شنبه به روند صعودی خود ادامه داد. کاهش جزئی محدودیت ها در چین و صرف نظر اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت) از درخواست های اتحادیه اروپا برای تولید بالاتر، دیروز باعث افزایش شدید قیمت شد، درست زمانی که قیمت ها با دو رقمی شدن سروکار داشتند.

 محدودیت‌های چین بر پیش‌بینی‌ تقاضا تأثیر گذاشته و فشار بر قیمت‌ها را اخیراً کاهش داده است، اما احتمالاً، مثل همیشه موقتی خواهد بود.

 در درازمدت، بازار بسیار فشرده و محتمل ریسک های صعودی فراوان در قیمت باقی خواهد ماند.

در این میان بی میلی اوپک پلاس به افزایش قابل توجه تولید، به کاهش فشارها در بازار کمکی نکرد. با این حال رسیدن اوپک به اهداف فعلی نیز میتواند کمک شایانی ارائه دهد.

طلا در روز ششم رالی به ۲۰۰۰ دلار چشم دوخته است

 به نظر می‌رسد نگرانی‌های مربوط به تورم، آخرین حرکت طلا را که برای ششمین روز متوالی افزایش یافته است، هدایت می‌کند. به نظر می‌رسد فلز زرد پس از شکستن بالاترین محدوده خود در روزهای اخیر، توجه خود را بر ۲۰۰۰ دلار آمریکا متمرکز کرده است و زمانی که بانک‌های مرکزی به همان اندازه تهاجم خود را افزایش دهند، میتواند به یک شکست روانی تبدیل شود.

 در حال حاضر ریسک گریزی فراوانی در بازارها وجود ندارد، اگرچه سرمایه گذاران بدون شک در چنین محیط نامطمئنی محتاط خواهند بود. به نظر می رسد در حال حاضر مومنتوم زیادی در این رالی وجود دارد که می تواند آزمون مقاومت ۱۹۸۰ دلاری را جالب کند.

نویسنده: حامد نویدی کاشانی
پنجشنبه 25 فروردین 1401 ساعت 11:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین